Matematikvanskeligheder
Op mod ca. 20 % af befolkningen mener, man har matematikvanskeligheder. At have matematikvanskeligheder er ikke det samme som at være talblind. Matematikvanskeligheder er en bredere betegnelse for personer, som forlader folkeskolen med matematiske færdigheder på et niveau, som gør det svært at gennemføre en uddannelse.
Talblindhed
Talblindhed, også kaldet dyskalkuli mener man, at ca. 1-5 % lider af. Talblindhed er en diagnose på linje med Ordblindhed. Der findes i Danmark endnu ikke en officiel definition på talblindhed, men man arbejder i øjeblikket på at nå til enighed og regner med, at den vil lægger sig tæt op af den engelske, som lyder således:
“En tilstand, som påvirker evnen til at tilegne sig færdigheder i aritmetik. Elever med dyskalkuli kan have vanskeligheder med at forstå enkle begreber om tal, kan mangle en intuitiv fornemmelse for tal og kan have problemer med at lære faktuelle ting om tal og procedurer med tal. Selv hvis de når frem til svar, som er korrekte, eller bruger korrekte metoder, så kan det være, de gør det mekanisk og uden at føle sig sikre.”
Privatundervisning i matematik i Esbjerg
Der findes mange årsager til matematikvanskeligheder. Følelsesmæssige blokeringer såsom angst overfor faget derudover automatiserings- og koncentrationsproblemer. Uanset hvad årsagen er, kan vi hjælpe dig med at overkomme blokeringerne.
Vi tilbyder privatundervisning i matematik i form af specialrettelagte kurser, så du kan få lukket nogle af de huller, som du måske er havnet i. Privatundervisningen er designet til at rykke eleverne til et alderssvarende fagligt niveau. Som forældre får I altid tilbudet om at deltage i kurserne, således at I får de bedste muligheder for at støtte op om udviklingen derhjemme. Deltager jeres barn i hold-undervisning, vi I som forældre få tilbudt et kursus omkring hvad kurset indebærer og hvordan I bedst kan støtte jeres barn.
  • Telefon:
  • Facebook:

    Vores

  • CVR: