fbpx

For fagpersoner

Hvad er forskellen på matematikvanskeligheder og talblindhed? Hvordan kortlægger man disse elevers udfordringer og hvordan kan vi hjælpe dem?

Matematikvanskeligheder og især talblindhed bliver ofte omtalt som en overset diagnose. Selv om der i dag er bred enighed om at talbindhed findes halter området på mange måder efter ordblindhed, hvor man i flere år har arbejdet med anerkendelse, kortlægning og hjælpemidler.

Kurset vil omhandle en gennemgang af matematikvanskeligheder og talblindhed. Vi vil dykke ned og se på forskellige årsager til problematikken. Derefter vil vi arbejde med hvordan man kan teste og kortlægge elevernes udfordringer. Endeligt vil der være konkrete eksempler på arbejdet med elever i matematikvanskeligheder og hvilke hjælpemidler disse elever vil kunne drage nytte af.

Målgruppe: Alle som beskæftiger sig med elever i matematikvanskeligheder.

VI HAR BL.A. AFHOLDT KURSER OG FOREDRAG FOR

  • TRY Efterskole

    Efterskoleforeningen Sjællandske Region

    CFU Odense

    BGI Akademiet

    Balle Kursus og Læring

    Matematiklærerne i Billund Kommune

    Læsevejledere ved de gymnasiale og videregående uddannelser i Nyborg

    DrengeAkademiet Esbjerg

    Auraskolen

    Ordblindetræning
  • Telefon:
  • Facebook:

    Vores

  • CVR: